Witajcie!
Zasady gry zasadami - są bardzo ważne, ale takie formy mają to do siebie, że są dość sztywne. Tymczasem w niniejszym temacie postaram się Wam przybliżyć, skąd właściwie wziął się pomysł na tą grę, oraz czym jest Mistrz Przetrwania i jak w niego grać.
Geneza gry
Mistrz Przetrwania powstał na początku roku 2008, kiedy to dołączyłem do forum zagubieni24.pl Zawsze interesowały mnie reality shows, których akcja toczy się gdzieś na wyspach, w dziczy. Mówię tutaj przede wszystkim o programie Survivor (polska nazwa: Ryzykanci). Postanowiłem więc stworzyć grę forumową bazującą na takim programie, opartą początkowo na serialu LOST.
Zainteresowanie grą przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Powstawała edycja za edycją, prowadzone już przez inne osoby, chętnych wciąż przybywało, a tematyka zaczęła wychodzić poza Lost. Powstały także edycje o tematyce: fantasy, Harry Potter, horror, Piraci z Karaibów, Igrzyska Śmierci, thriller, Zaginiony Świat, kosmos, Dziki Zachód, The Walking Deadm Jurassic Park, czy Gra o Tron.
Czemu założyliśmy dla gry specjalne forum?
Dlatego właśnie, żebyśmy wszyscy mogli zagrać w tą grę na "neutralnym" terenie, tym bardziej, że działamy na darmowym hostingu - nikt nie może nam zarzucić, że odciągamy ludzi z innych forów na swoje, bo gra nie toczy się na zagubieni24.pl. Drugim argumentem, który nas zachęcił do założenia grze forum, jest zwiększenie potencjału możliwości Mistrza Przetrwania, gdyż do tej pory prowadzony był w jednym temacie... Aaaaalee... o cco chodzii??
Podstawową zasadę gry można właściwie streścić dość krótko: każdy z forumowiczów staje się aktorem i stara się jak najlepiej odgrywać wybraną lub wymyśloną przez siebie postać. To zabawa polegająca na interakcji z innymi postaciami, prowadzonymi przez żywych ludzi po drugiej stronie łącza. Uwierzcie, czasem byliśmy rozbawieni do łez! Geneza nazwy Mistrz Przetrwania
Zastanowiliście się, czemu gra nosi nazwę Mistrz Przetrwania? Hmmm...
Mistrz - to zwycięzca, ktoś najlepszy, niezwyciężony, mogący być wzorem dla innych.
Przetrwanie - to oczywiście pozostanie przy życiu i najlepiej zdrowiu.
Więc?
Mistrz Przetrwania - to osoba, która najlepiej poradziła sobie w naszej grze, pokonała innych, jej postać pozostała w grze do końca, przeżyła i wygrała.
Jednak jak to się dzieje, że uczestnicy odpadają z gry? O tym właśnie decyduje Rada Wyspy (bądź Rada Obozu, jeśli toczy się wśród jednej z kilku grup na wyspie). Rada Obozu
W trakcie Rady Obozu, która trwa w wyznaczonym przez Mistrzów Gry czasie, każdy uczestnik z grupy nie posiadającej immunitetu, musi oddać tajne głosy na dwie osoby ze swojej grupy, które chciałby wyeliminować. Następnie, w tygodniu po zakończeniu Rady Obozu, wytypowana przez największą ilość głosów postać, zostanie fabularnie usunięta z gry. Innowacją w obecnej edycji jest nieujawnianie liczby głosów, którą otrzymali poszczególni uczestnicy - będzie Wam trudniej stwierdzić, kto cieszy się najgorszą sławą podczas kolejnych Rad Obozu, oraz będzie większa niepewność i niespodzianka, kiedy ktoś odpadnie.
Rada Wyspy
Po pewnym czasie - kiedy to będzie, zdecydują Mistrzowie gry - grupy będą ze sobą łączone. Nadejdzie więc moment, kiedy nie będzie już Obozów, lecz jedna wielka, ostateczna grupa uczestników. Wówczas imunitetu nie będzie już zdobywał konkretny Obóz, lecz dany uczestnik. Głosowanie podczas Rady Wyspy odbywa się analogicznie jak w przypadku Rady Obozu. Nazwa "Rada Wyspy" jest często zastępowana innymi nazwami, w zależności od tematyki. np. Rada Hogwartu, rada Westeros itp.
Immunitet
W powyższych rozdziałach, wspomniałem kilka razy o immunitecie. Ale co to jest i jak go można zdobyć?
Immunitet:
- chroni Obóz, który go zdobył, przed odbyciem głosowania w Radzie Obozu. Tylko Obozy bez immunitetu przeprowadzają głosowanie.
- chroni osobę, która go zdobyła, przed otrzymywaniem głosów wykluczających z gry. Osoba z immunitetem może głosować, lecz nie wolno głosować na nią.
Ilość immunitetów może ewoluować. Jeśli np. będzie wielu uczestników, immunitet może otrzymać tylko jeden Obóz, a np. w trzech innych ktoś odpadnie; gdy będzie mało osób, immunitet mogą otrzymać nawet trzy Obozy, a odpadnie tylko jeden uczestnik. O liczbie przyznanych immunitetów decydują Mistrzowie Gry.
Jak można zdobyć immunitet? W każdym tygodniu gry, zostanie ogłoszone zadanie do wykonania. Będzie to coś, co można napisać, nagrać, narysować i przesłać Mistrzom Gry na Prywatną Wiadomość (PW), ale może to być też zadanie ogólne, fabularne i przeprowadzane w ramach gry. Mistrzowie wybiorą Obóz lub osobę (kiedy już będzie tylko jeden Obóz), która wykonała zadanie najlepiej i zdobyła immunitet.
Może się czasami zdarzyć, że to Wy wybierzecie najlepszą pracę, nie znając jej autora.
Po połączeniu Obozów, może się także zdarzyć, że immunitet zostanie przyznany w wyniku głosowania pozytywnego (które odbędzie się zamiast zadania) - w takim głosowaniu sami wybieracie osobę, która otrzymuje immunitet.
W przypadku zadań przesyłanych na PW (takich będzie prawdopodobnie najwięcej) i dotyczących całego Obozu, do przesłania zadania zobowiązany jest Przywódca Obozu.
Obozy i Przywódcy Obozów (opcjonalnie)
Na samym początku gry, zgłoszeni uczestnicy zostaną losowo podzieleni na grupy, nazywane Obozami. Jedynie członkowie Obozu Innych będą najprawdopodobniej zrzeszeni razem.
Obozy przez dość długi czas na początku gry, nie będą miały ze sobą żadnego kontaktu (lub prawie żadnego - zadecydują o tym Mistrzowie Gry podczas tworzenia zarysu fabuły). Także forum zostało ustawione tak, że osoby należące do jednego z Obozów, nie będą zdolne czytać tego, co się dzieje w innych Obozach. Stworzy to atmosferę tajemniczości i jednocześnie realizmu - nie znacie innych Obozów w fabule, więc nie wiecie co się u nich dzieje.
Kiedy ilość osób w obozach zmniejszy się, będą one sukcesywnie łączone, a takie fuzje będą fabularnie argumentowane.
Każdy Obóz będzie musiał wybrać już w pierwszym tygodniu gry, swojego Przywódcę. Uwaga - Przywódcy będą wybierani dożywotnio! Oznacza to, że wybór następnego Przywódcy odbędzie się dopiero po jego odpadnięciu z gry. Zadaniem przywódców będzie odbieranie zadań od Mistrzów Gry, oraz odsyłanie ich rozwiązań. Możliwe, że Przywódcy otrzymają w przyszłości jeszcze inne funkcje.
Przywódcy nie są zwolnieni z Rady Obozu ani z Rady Wyspy, chyba że posiadają immunitet. Kary i nagrody
W przypadku nie spełniania pewnych zaleceń gry, można zostać ukaranym. Oto przypadki karanych zachowań:
- osoba z Obozu nie posiadającego immunitetu nie oddała głosu w Radzie Obozu, lub oddała głos tylko na jedną osobę. Kara: 1 karny głos dla winowajcy podczas Rady Obozu. Kara nie przysługuje, jeśli uczestnik usprawiedliwi swoją obecność wcześniej.
- uczestnik wcale nie trzyma się narzuconego zarysu fabuły, robi wszystko na przekór (mimo sporego luzu w prowadzeniu postaci, nie należy drastycznie przeciwstawiać się narzuconym założeniom). Kara: od 1 do 2 karnych głosów dla winowajcy podczas najbliższej Rady Obozu/Wyspy bądź odebranie tej osobie immunitetu.
- jeśli uczestnik nie posiada ustawionego awatara ze zdjęciem lub grafiką odgrywanej postaci, otrzyma 1 karny głos w najbliższej Radzie Obozu/Wyspy.
Jest też nagroda:
- każdego tygodnia osoba najciekawiej prowadząca fabułę i ciekawie odgrywająca swoją postać, otrzyma podczas najbliższej Rady Obozu/Wyspy plus niwelujący jeden z otrzymanych głosów ujemnych.
Na zakończenie
Cóż, to chyba wszystko. W razie wszelkich pytań, piszcie do nas, Mistrzów Gry a chętnie odpowiemy na pytania, na które nie padły tutaj odpowiedzi. Życzymy miłej gry!
Edytowane przez Otherwoman dnia 03-08-2015 21:59
Skocz do Forum:
Logowanie
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Otherwoman 04/10/2024 11:29 Dziś opowiadam mojej mamie o tym jak wczoraj pomagałam ratować rannego gołębia i w tym momencie gołąb pierdutnął o szybę tak, że został na niej rozmazany ślad...
Otherwoman 04/10/2024 11:26 Kurcze, miałam dziś sytuację iście lostowa. Akurat wczoraj oglądałam odcinek Special, gdzie Walt gadał o ptakach i wtedy ptak rozbił się o szybę.